Zwemmen is voor iedereen en daarom hebben we activiteiten voor zo veel mogelijk verschillende doelgroepen. Check welke groep of activiteit bij jou past en geef je gelijk op!

Doelgroepen

Zwemmen is voor iedereen

Zwangerschaps-zwemmen

Zwangerschaps-zwemmen

Veilig in conditie blijven tijdens de zwangerschap
Lees meer

Baby-peuterzwemmen

Baby- peuterzwemmen

Watervrij op een speelse manier​
Lees meer

Aqua fitness

Aqua fitness

Verbeteren van je spierkracht en conditie met afwisselende kracht- en intervaltrainingen
Lees meer

Aqua varia

Aqua varia

Versterk je spiergroepen met een afwisselend lesprogramma​
Lees meer

Aqua fysiek

Aqua fysiek

Een pittig lesprogramma met explosieve kracht- en intervaltrainingen​
Lees meer

Aqua balance

Aqua balance

Combinatie van rust, conditie en ontspanning​
Lees meer

Bootcamp

Bootcamp

Voor als je een andere fysieke uitdaging zoekt dan baantjes zwemmen
Lees meer

Aqua power

Aqua power

Een pittig en afwisselend aanbod​ met verschillende materialen
Lees meer

Aqua joggen

Aqua joggen

Activeer je spieren op een unieke manier​
Lees meer

Trimzwemmen

Trimzwemmen

Werken aan je conditie voor de ervaren zwemmer
Lees meer

Aqua slank

Aqua slank

Slanker, fitter en beter in je vel door leuke afwisselende oefeningen​
Lees meer

Personal swimtraining

Personal swimtraining

Persoonlijke aandacht staat centraal​ bij het verbeteren van jouw zwemvaardigheden
Lees meer

Therapiezwemmen

Therapiezwemmen

Soepele gewrichten door minimale belasting​ dankzij het water
Lees meer

Aqua gym

Aqua gym

Hou je lichamelijke conditie op peil met aqua gym
Lees meer

Meer beweging voor ouderen

Meer beweging voor ouderen

U kunt ontspannend werken aan uw lenigheid, uithoudingsvermogen en kracht
Lees meer

Zwangerschapszwemmen

Veilig in conditie blijven tijdens de zwangerschap

Als u zwanger bent wilt u natuurlijk genieten van elk bijzonder moment. De eerste maanden kunt u zonder problemen nog van alles doen, maar als uw buik in omvang begint toe te nemen, zijn veel bewegingen vaak minder prettig.

Bewegen in water is de manier om veilig in conditie te blijven tijdens de gehele zwangerschap. Bovendien heeft bewegen een verzachtend en ontspannend effect op de lichamelijke ongemakken. De deskundige begeleiding zorgt voor een gevarieerd zwemprogramma.

Baby-peuterzwemmen

Watervrij op een speelse manier

Het doel van zo vroeg met de baby’s/ peuters te zwemmen, is om de kinderen watervrij te maken op een speelse manier. Met behulp van speelmateriaal en vele liedjes zorgen we voor een leuk gevarieerd programma. Het zwemmen doen de kinderen samen met een ouder/begeleider in het water.

Aqua fitness

Pittige workout

Aqua fitness is een pittige workout in het warme water. Er is veel variatie in materiaal en de lessen zijn erg afwisselend. Doel van deze les is het verbeteren van je conditie en spierkracht, door middel van explosieve kracht- en intervaltrainingen.

Aqua varia

Afwisselend lesprogramma

Aqua varia is een leuk en afwisselend lesprogramma, waarbij we veel gebruik maken van verschillende lesmaterialen. Onder begeleiding van onze ervaren instructrice doe je diverse oefeningen in het warme water. Het doel ervan is om onze  verschillende spiergroepen te trainen en te versterken. 

Aqua fysiek

Explosieve kracht- en intervaltrainingen

Aqua fysiek is een leuk en pittig lesprogramma, waarbij we  veel gebruik maken van verschillende lesmaterialen. We besteden aandacht aan al onze spiergroepen, buik, benen, billen, rug, schouders en armen. Doel van de les is het verbeteren  van je conditie en spierkracht, door middel van explosieve kracht- en intervaltrainingen.

Aqua balance

Combinatie van rust, conditie en ontspanning

Aqua balance is een combinatie van rust, conditie en ontspanning in het water. Met veel verschillende lesmaterialen hebben we elke week weer een andere les. We brengen elke week weer verschillende spiergroepen aan bod en zorgen dat je daarbij je spierkracht en conditie opbouwt.

Bootcamp

Ga de uitdaging aan

Training  voor mensen die een nieuwe uitdaging zoeken in het water in plaats van het standaard banen zwemmen. De bootcamp is  een fysiek zware watertraining in het water, maar ook zeker op de kant. Dus houd je van een uitdaging, kom dan lekker mee trainen. 

Aqua power

Een pittig en afwisselend aanbod

Aqua power is een pittige workout waarbij het gehele zwembad gebruikt kan worden. Zowel in ondiep, diep als op de perrons worden oefeningen aangeboden. Ook is er veel variatie in materiaal en zijn de lessen erg afwisselend, halters, gewichten, floatfit matten, alles komt aan bod. Doel van Aqua power is het verbeteren van je conditie en spierkracht, door middel van explosieve kracht- en intervaltrainingen. Aqua power dat moet je echt beleven.

Aqua joggen

Activeer je spieren op een unieke manier

Wil je graag op een leuke manier bewegen en daar snel resultaat van zien? Dan is Aquajoggen iets voor jou! Aquajoggen is letterlijk ‘waterlopen’, maar bij het Bun maken we er wat meer van. Onder begeleiding van onze ervaren instructrices doe je diverse oefeningen in het water die verschillende spiergroepen trainen en versterken. Zo besteden we aandacht aan buik, benen, billen, rug, schouders en armen. Tijdens Aquajoggen activeer je je spieren op een unieke manier: je draagt een Wet-Belt of ander drijfmiddel, die ervoor zorgt dat je beter kunt blijven drijven. De Wet-Belt houdt je in een verticale positie; zo kun je de oefeningen op de juiste manier uitoefenen, terwijl het hoofd boven water blijft.

Trimzwemmen

Werken aan je conditie

Tijdens het trimzwemmen word er flink aan de conditie gewerkt, deze les is bedoelt voor de ervaren zwemmer. Er zullen dan ook veel meters gezwommen  worden; schoolslag, borstcrawl , rugcrawl, fietsen , langlaufen zijn voorbeelden  van deze banen. De armen en benen worden dus flink aangepakt  tijdens deze les. Dit word afgewisseld met oefeningen op de plek voor de buik/ billen/rug/ taille oefeningen. Nieuwsgierig geworden, doe lekker een keer mee !

Aquaslank

Slanker, fitter en beter in je vel

 Deze activiteit is speciaal voor mensen die graag willen afvallen en gelijk aan een betere conditie en figuur willen werken. Kilo’s kwijtraken en meer bewegen is het concept met als resultaat slanker, fitter en beter in je vel. Aquaslank heeft als doel vet verbranden en spieren versterken. Bewegen in het water zorgt voor een grote vet- en calorieën verbranding en het versterkt de spieren.

Personal swim training

Persoonlijke aandacht staat centraal

Altijd al de borstcrawl (beter) willen  leren, kom dan naar deze les. Niet alleen leer/verbeter je de borstcrawl / rugcrawl , maar tegelijkertijd is dit een les waar de conditie flink getraind word. Persoonlijke aandacht staat centraal. Je zult merken dat je steeds beter sneller en meer banen kan zwemmen. Tijdens de les word je gemotiveerd en krijg je veel tips om je persoonlijke doelen te bereiken.

Therapie zwemmen

Soepele gewrichten door minimale belasting

Ervaart u lichamelijke klachten en/of heeft u baat bij warm water? Therapiezwemmen biedt een prettige uitkomst. Therapiezwemmen is laagdrempelig en vindt plaats in ondiep water. Uw gewrichten worden minimaal belast door de opwaartse druk in het water. Door oefeningen te doen in warm water worden uw gewrichten soepeler. Alle gewrichten en spieren komen aan de beurt. U doet spierversterkende oefeningen, rekoefeningen, coördinatieoefeningen, ademhalingsoefeningen en ontspanningsoefeningen.

Aqua gym

Gezond ouder worden

Bewegen is goed voor iedereen, ongeacht de leeftijd; maar zeker ook voor mensen van vijftig jaar en ouder. Juist senioren doen er goed aan om door aquagym hun lichamelijke conditie op peil te houden of te verbeteren. Bewegen is goed  om gezond ouder te worden.

Meer beweging voor ouderen

Werk ontspannen aan uw gezondheid

Bij gezond ouder worden hoort bewegen. Wie regelmatig beweegt blijft langer mobiel. Het bewegen in water heeft veel voordelen. Door de opwaartse druk van het water is de schokbelasting minimaal. Uw spieren, botten en gewrichten blijven soepel. U kunt ontspannend werken aan uw lenigheid, uithoudingsvermogen en kracht en dus aan een gezonde toekomst!! Ook het sociale aspect is heel belangrijk